Поради найдосвідченіших

«100 порад» В.О.Сухомлинського:


v   Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненим, найдорожчим, що є в житті людини. Місія школи — боротися за людину.

v   Об'єкт нашої праці найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, — розум, почуття, воля, переконання, самосвідомість.

v   Виховувати людину — це передусім знати її душу, бачити і відчувати її  індивідуальний світ. Справжнє ви­ховання — це самовиховання.

v   Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні — річ відносна: для одного високий рівень, для іншого й середній рівень — велике досягнення.

v   Успіх у навчанні — це стежка, що веде до того куточку дитячого серця, в якому горить вогник  бажання бути гарним. Бережіть цей вогник і цю стежку.

v   Уміння володіти собою, тримати себе в руках — одна із найнеобхідніших умов, від яких залежить успіх педагога та його здоров'я.

v   Слово — могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фон для запам'ятовування, заучування, збереження і пам'яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою до слова, яке не живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі думки і не творить своїх та не виражає  їх словами. Бійтесь байдужості, згаслого погляду людини.

v   Спонукайте учнів до читання — найважливішого засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення  не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця.

v   Доброзичливість, розумна доброта — ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємин педагога і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна творити.


v   Немає в дитині нічого, що вимагає від педагога жорстокості. Не давайте прорости в своїх душах насінню зневіри в людину, підозрілості.


Крилаті вислови 

В.Сухомлинського  про виховання

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
Школа – не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.
Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини.
Поважайте дитяче бажання бути хорошим, бережіть його як найтонший рух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрості батьківської влади в деспотичне самодурство.

Немає коментарів:

Дописати коментар